Saturday, August 29, 2009

Dunia luar yang luar biasa




Sabtu 29 ogos 2009,bersamaan 9 Ramadan 1430 hijrah

kali pertama putera n permaisuri aku keluar berjalan-jalan...rasa lucu bila kali pertama bawa putera aku kuar dari rumah...first sekali bila bawa kuar sian tgk putera aku yela orang tak pernah kena cahaya matahari...tapi alhamdulillah aku bersyukur kehadrat ilahi kerana memberi kami seorang putera yang sihat...yela sejak dia kecil aku mmg tak pernah bagi dia bersantai kat luar rumah...selalunya kalau anak org yang selalu bersantai kat luar umah nie dia kena kuning...tapi anak aku tak...apapun alhamdulillah...syukur..

yang paling syoknya hari ni...aku bawala orang umah aku ngan putera aku kuar berjalan-jalan yela dah lama sangat orang umah aku terperap dalam umah...dah nak naik sembab muka...aku pun meluangkan la masa aku dengan family..yela sekarang nie bila di gelar je biznesman...masa aku ngan family dah kurang...sebabnya terpaksa commite dekat luar jumpa rakan-rakan biznes...tapi alhamdulillah bila kuar ngan family sekali nie aku rasa syok sangat...walaupun aku ngan bini aku nie mmg suka berjalan tapi kalau nak berjalan tak pernah nak tau nak berjalan kat mana...tau g cari barang yang nak pastu balik...hahaha,tapi kesian kat AQIF HADIF (putera sulung aku)yela tak pernah mengalami susana yang haruk piruk kat shopping complex dok keras je dalam stroller kena lak bila masuk kedai yang dok ada lagu2 dia dok tercebik2 nak menangis,kesiannya...aku ngan bini aku kuar nie pun nak belikan pakaian dia n barang2 lain..hajat kita org nak belikan topi untuk dia...kita org masuklah dalam butik anakku...sekali bini aku jumpa bahagian topi untuk baby dia amik aku try pakaikan kat anak aku...ya Allah comelnya dia..mcm umi dia...hensem lak tu...ehem dah tentu mcm ayah dia ye tak...hahahah...pastu aku nagn bini aku bawa dia berpusing kat dalam shopping complex...amik gambar...syok tgk anak aku...pandai berposing..ntahla ikut sapela...apapun aku doa anak aku taklah terjebak ngan budaya begitu...naauzubillah....lepas nie aku terpaksa la berjauhan balik ngan bini aku n putera aku..."YA ALLAH BERIKANLAH KAMI KEKUATAN DAN PERMUDAHKANLA URUSAN KAMI,MOGA DAPAT KAMI BERTEDUH DI BAWAH SATU BUMBUNG DAN MENGECAPI KEBAHAGIAN BERSAMA"-AMIN

No comments:

Post a Comment