Friday, August 14, 2009

Cukup 1 Bulan


Tinggal 2 hari lagi putra sulung aku & isteri aku genap SEBULAN,rasa cepat masa berjalan dalam tak sedar Ramadhan yang mulia bakal menjelma dalam kita sibuk beribadah dan sibuk berkerja,hai tahun nie apa pulak la plan aku ngan org umah aku ye????dulu raya aku sorang datang raya haji aku berdua datang raya puasa nanti aku bertiga...seronok pulak rasa..tapi alhamdulillah aku dah sempurnakan cukur jambul anak aku (pada 9/8/09)..ramai juga yang datang kenduri tu..tapi apa pun aku berterima kasih dekat mak mertua aku sebab dia seorang je yang settle kan kenduri nie..kira tekong la..dengan kerjasama KULAAN kami di perak majlis berjalan dengan lancar..akak2 ipar aku dok berkerja dari lepas subuh sampai ke malam,abg ipar aku siap bangun sebelum subuh settlekan apa yang patut...mmg syok gila aku rasa...mana tak syoknya aku tak buat apa pun...tapi aku tek lupa kat dorang "THANKS TO ALL MY BROTHER IN-LAW"..tapi yang syoknya time majlis tu abg ipar aku yang kena conduct majlis..tapi time tu dia tak berapa sihat..dia dok berapa kali hint suh aku yang conduct aku buat tak dengar je..tapi tuhan tu nak tunjukan gak pada org yang nak lari2 nie..haha sekali abg ipar aku tak jumpa ayat nak di bacakan...apalagi ontimer sume turunla...masing2 dok bermusyuarat surah n ayat apa yang selalu org baca time cukur jambul...mak tam belah isteri aku pun cakap surah al-imran..aku pun dah lega la sebab mak tam dah bagi clue..pala otak aku pun dah pikir selamat dah...sekali tak ingat ayat dia la pulak..mak mertua aku ngan mak tam tanya sape ade wudu' g amik al-quran..aku pun ngan volunteer la 'SAYA' hmmmm apa lagi dgn kesungguhan n semangat aku g amik dok terselak2 antara 2 org on timer,mak mertua aku ingat kepala ayat (ayat 31 surah Al-Imran)aku pun selak2 sekali jumpa...hmmm abg ipar aku pun bagi keputusan "nak lagi berkat biar ayah dia je yang baca"perghhh terkena dah...tapi bila aku pikir balik nak smapai bila takut ngan diri sendiri n malu...baca jela...aku pun duduk n baca ngan penuh teranum..(tarunnum la benar)dah selesai je anak aku di heret untuk potong rambut dia..setelah tu abg ipar aku terus bacakan doa n tahlil...rasa sempuran dah satu ibadah untuk anak aku...lepas nie tinggal nak buat aqiqah pula...insyaAllah (bila tu tak tau lagi)
apapun aku sentiasa berdoa ke hadrat illahi semoga hidup anak aku diberkati dan menjadi antara anak2 yang soleh dan sentiasa bertaqwa n menjaga umi dan ayahnya insyaAllah...amin ya rab

No comments:

Post a Comment