Sunday, July 12, 2009

angan-angan yang bakal menjadi kenyataan


Hai bila sebut je pasal kereta mewah ke,rumah bunglow ke,mesti orang kata angan-angan,yela mana tak jadi angan-angan...nak dapat semua tu bukan boleh beli pakai air liur je...bukan boleh tido je buka mata dah dok dalam angan-angan tu..tapi apa yang ada dalam hidup aku sekarang ialah usaha mcm mana nak dapatkan angan-angan tu...apa?keje mediu..hmmmm kalau kat situ mungkin sempat anak aku dapat anak kot(cucu)bukan nak "kondem"cumanya keje makan gaji nie ade masa kita dok kat atas dan ade masa kita kat bawah...tapi apaun alhamdulillah setidaknya aku rasa mcm mana live bila keje makan gaji nie...barula aku dapat belajar keringat bapa aku nak besarkan aku kuar awal pagi balik pun lewat ada masa aku jumpa dia ada masa aku tido pastu bagun tak jumpa pun dia(my memories la tu) tapi apa yang perlu ada dalam diri aku nie..belajar dari apa yang bapa aku dah usahakan...kita amik pengalaman hidup dia...kita belajar dari kesilapan dia...apapun yang penting aku dah kena susun strtegi untuk belajar tidak berhutang ngan org...tak kirala kawan ke,keluarga ke,kawan baik ke(bank)..apapun aku nak buang tabiat hutang ngan org,tapi hutang ngan yang Maha Esa nie aku kena tunaikan sebab benda nie wajib..apapun cita-cita n harapan aku kali ini aku nak juga dapatkan apa yang aku idamkan n apa yang aku angankan supaya aku dapat mengajar anak aku satu ilmu yang lebih baik dari apa yang aku buat sekarang...insyaAllah aku nak try gak pakai kereta idaman n kereta angan2 aku "AUDI A8" kalau tak dapat tahun nie...aku nak try dapat gak tauhn depan ke...
insyaAllah apa pun yang paling penting DIRI SENDIRI+ILMU+TAWAKAT&USAHA+SISTEM

No comments:

Post a Comment